SEDANG KEUDARA : Loading...

5 August 2012

Suara FM Penyiar Rasmi Usahawan ASNAF


 Suara FM Penyiar Rasmi Persatuan Usahawan ASNAF Negeri Selangor Darul Ehsan.

PENGENALAN 

1.    Merupakan Pusat Pengumpulan Produk dan pemasaran hasil kerjatangan asnaf fakir miskin dan ibu tunggal di bawah Lembaga Zakat Selangor.

2.    Ditubuhkan pada tahun 2001 – dikenali sebagai Mawaddah Kraf yang dikendalikan oleh Perunding NMS Top Consultant sehingga 2002, di bawah pemantauan Jabatan Agihan & Pembangunan Masyarakat (JAPM)

3.    Pada tahun 2003, di gerakkan semula dengan 12 orang peserta dan tumpuan kepada kraftangan kertas suratkhabar oleh JAPM.

4.    Mulai tahun 2004 ianya dikenali sebagai D’Asnaf Kraf, inovasi Pusat Zakat Selangor dikendalikan oleh penyelia yang dilantik di bawah JAPM.

5.    Projek ini telah diletakkan di bawah Jabatan Pembangunan Asnaf mulai tahun 2005 dan kini (2008) telah mempunyai 75 orang peserta dari seluruh Selangor yang menghasilkan kraf kertas suratkhabar, kraf bunga tekap, aksesori wanita dan bunga daun getah.

6.   Produk yang dihasilkan juga kini dipamerkan di kaunter-kaunter zakat terpilih dan juga di Pusat Komuniti Sg. Mas Banting serta D’Asnaf Anggun Tmn Sri Manja, Petaling Jaya. >> BACA LAGI 












News Feed dari Suara FM

Berita Luar Negara | PALESTIN

Lembaga Zakat Selangor