SEDANG KEUDARA : Loading...

8 August 2012

LEMBAGA ZAKAT SELANGOR










Ditubuhkan lebih 15 tahun lalu, Pusat Zakat Selangor (Majlis Agama Islam Selangor), begitu sinonim dengan peningkatan kesedaran berzakat di negeri Selangor dan kecekapan mengagihkannya. Selama sedekad itu, banyak institusi Islam yang dibantu, golongan dhaif mendapat jaminan hidup, sosio ekonomi dan budaya yang seimbang.

Telah lebih sepuluh tahun juga PZS (MAIS) terus berdakwah, berdoa dan bertawakkal untuk membimbing dan mengajak seluruh umat Islam menunaikan rukun Islam yang wajib ini. Sesungguhnya amanah tersebut akan terus dipegang dan ditunaikan dengan sebaik mungkin agar rukun Islam ini akan terus dijunjung dan dimartabatkan.

Telah sepuluh tahun juga PZS (MAIS) sentiasa berusaha memberikan khidmat yang terbaik buat kumpulan sasarnya – pembayar dan penerima zakat. Dengan didukungi lebih 200 kakitangan dan sokongan 23 buah kaunter perkhidmatan, dua kumpulan sasar ini sentiasa memberikan khidmat dan layanan terbaik. Hanya yang terbaik daripada PZS (MAIS) kerana “Anda di hati kami”.

Kini setelah sedekad berlalu, PZS (MAIS) berazam akan terus memberikan yang terbaik, dengan sokongan anda semua. PZS (MAIS) akan terus memikul dan menjalankan amanah sebagai amil dan amilin. Itu komitmen PZS (MAIS). Dengan motto ” Peneraju Keseimbangan Sosio Ekonomi Ummah” PZS (MAIS) kini telah dikenali sebagai LEMBAGA ZAKAT SELANGOR (MAIS).

Semoga dengan penaiktarafan ini akan lebih meningkatkan lagi mutu kerja dan komitmen dalam menguruskan kutipan dan agihan zakat kepada 8 golongan asnaf dengan lebih berkesan di Negeri Selangor.

Antara produk yang dikeluarkan oleh Pihak Lembaga Zakat Selagor 




Kini maklumat di hujung jari anda..

Laman Utama : www.e-zakat.com.my

News Feed dari Suara FM

Berita Luar Negara | PALESTIN

Lembaga Zakat Selangor